Leder for Marked
Vi vokser, og det har vi tenkt til å fortsette med! Derfor trenger vi en som kan lede markedsarbeidet vårt og videreutvikle Aider som merkevare. Har du god operativ og strategisk erfaring fra markedsroller innen B2B og syntes det kan være spennende å være med å videreutvikle et selskap i sterk vekst, da vil vi gjerne høre fra deg!
Kompetansehuset Aider skal utfordre regnskapsbransjen og trenger flinke folk i vår videre vekst!
Hvorfor Aider?
På 4 år har Aider gått fra å være 3 personer til over 800 ansatte. Denne eventyrlige vekstreisen fortsetter.
Aider skal vokse videre og vi trenger en person til å lede markedsarbeidet og videreutvikle Aider som merkevare. Til nå er dette en rolle vi har kjøpt av eksterne byrå, men fremover vil vi ha en intern person som kan ta ansvar for dette. Vi kan tilby gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker at du skal nå dine mål gjennom erfaringen du bygger i Aider!
For oss er du en person som håndterer flere baller i luften samtidig og bygger relasjoner til folk rundt deg. Du evner å tenke stort, men trives også med å gjøre praktiske oppgaver selv. Og selvfølgelig er du god på å formidle budskap på en kreativ og effektiv måte. Du vil få stort ansvar for å utvikle vår markedsplan og effektuere denne. Oppgavene dine vil være varierte og vil være noe du i stor grad definerer selv.
Vi skal være utfordreren i bransjen vår. Det stiller krav til stemmen og kommunikasjonsformen vi skal ha utad. Vi går gjerne nye veier for å finne smarte måter å nå ut til målgruppene våre på. Vi har i dag 27 kontorer i hele landet, ca 9000 kunder og 800 ansatte med gode nettverk i lokalt næringsliv. Dette vil være avgjørende å bruke som en ressurs i markedsarbeidet.
Vi er ikke redd for å tenke utradisjonelt når vi skal velge vår leder for marked, men du må brenne for det du driver med. I Aider kaller vi det #Energi og begeistring. Gira på å være med?
Vi tilbyr:
- Mulighet til å være med på å videreutvikle markedsrollen i Aider
- Påvirke din egen hverdag
- Spennende faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver
- Være Aiders ressursperson innen marketing
- Lede et team
- Rapportere til Aiders ledergruppe
- Et entusiastisk arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidstid og sted
- Gode karrieremuligheter
Hvilke ansvar og arbeidsoppgaver vil inngå i din rolle:
- Eie og forvalte merkevaren Aider
- Utvikle Aiders markedsplan/ -strategi
- Gjennomføre markeds- og kommunikasjonsaktiviteter i henhold til markedsplanen
- Utvikle Aiders synlighet
- Lederansvar for markedsressurser
- Budsjettansvar
- Ekstern kommunikasjon, herunder hjemmesider, sosiale medier og øvrige markedsaktiviteter
- Koordinere at lokale markedsaktiviteter er i tråd med overordnet markedsstrategi
- Bygge og opprettholde relasjoner med byråer og samarbeidspartnere
- Planlegge, koordinere og gjennomføre markeds- og kommunikasjonsaktiviteter
- Overvåke og analysere markedsdata, trender og konkurrenter for å identifisere muligheter og justere markedsføringsstrategier deretter
- Sammen med HR utvikle og videreutvikle vår employer branding
Hva forventer vi av deg:
- Dette er noe du kommer til å brenne for
- Du tør å utfordre og finne ny måter å nå frem med budskapet på
- Du får mye ut av begrensede budsjetter
- Du kan B2B og forstår gjerne dynamikken i et kompetansehus
- Du har gjerne 5 års erfaring fra liknende markedsrolle
- Høyere utdanning
- Høy integritet
- Kreativ
- Interesse for trender og teknologi
- Kommersielt tankesett og nysgjerrig på teknologi
- Initiativrik, strukturert og løsningsorientert
- Ansvarsbevisst og pålitelig
- Kommuniserer godt på norsk
Som kollega trives du med nye utfordringer, og liker å jobbe i et dynamisk miljø med høyt tempo. Du byr på deg selv og bidrar til å gjøre kollegaene dine gode. Du finner gode løsninger, er engasjert og ser fremover.
Vi er Aidere – Vi hjelper hverandre.
Stillingen er en 100% stilling og vil rapportere til Aiders ledergruppe
Søknadsfrist: 24. november
Søk på stillingen her!