Det tok ikke mer enn elleve minutter fra billettene ble lagt ut til alle var revet bort.
Flyselskapet Starlux Airlines kvesser nå klørne i kampen om flypassasjerene i Taiwan, og gir de to etablerte, EVA Airways og China Airlines, konkurranse.
Da billettene ble lagt ut mandag tok det seks minutter før Macau-flighten var fullbooket, ni minutter for Da Nang i Vietnam og elleve for Penang i Malaysia, skriver Taiwans statlige nyhetsbyrå CNA.
Kamp om tronen
Men til tross for den utrolige starten, er det sjefen for flyselskapets spesielle historie som vekker oppsikt.
Nå er flyeventyret allerede omtalt som «luftas Hamlet». Bak skjuler seg nemlig en bitter familiestrid.
Selskapet har ikke eksistert lenger enn siden mai 2018, og ble grunnlagt av Chang Kuo-wei. Han har en helt spesiell fortid i det nå konkurrerende EVA Airways.
Dramatikken startet i 2016, da grunnleggeren av flyselskapet og Taiwans Evergreen Group, Chang Yung-fa, døde i en alder av 88 år. Dødsfallet førte til en kamp om tronen i et av øyas aller største konglomerater, skriver CNN.
Vraket testamente
49 år gamle Chang hadde allerede vært styreleder i flyselskapet EVA Airways siden 2013, og i farens testamente kom det fram at sønnen nå skulle få kontroll over morselskapet. Chang var populær i bransjen, var kjent som kunnskapsrik og hadde jobbet som både tekniker og pilot i selskapet.

Men som yngste sønn av farens andre kone falt ikke avgjørelsen i god jord hos alle i familien.
På et ekstraordinært styremøte sørget brødrene for å få kastet Chang som styreleder for Evergreen, skrev Taipei Times den gang.
- I lys av den pågående uenigheten, har styret besluttet å tilbakeføre styringen av EVA Air til en ekspert innen området, sa Steve Lin da han var innsatt som styreleder.
- Ingen Hamlet
Den bitre familiekonflikten endte Changs toppsjefkarriere etter bare én dag. I ettertid uttrykte han skuffelse over at farens testamente ikke ble fulgt, men forklarte at han hadde gjort sitt beste for å gjennomføre farens ønske.
Han sa også at han skulle ta en pause fra luftfartsindustrien.
Den pausen ble ikke langvarig. Bare noen måneder seinere kunngjorde Chang at han skulle starte sitt eget flyselskapet, og Starlux Airlines så etter hvert dagens lys. Dermed hadde han laget en konkurrent til farens gamle selskap.
Lokale medier kaller det hele en Hamlet-liknende hevn, og historien bak opprettelsen av selskapet har nå fått nytt liv. Men ifølge Starlux er det ikke hevn som driver Chang.
- Han tenker ikke at han er Hamlet. Dette har ingenting med hevn å gjøre, sier kommunikasjonssjef K.W. Nieh til CNN.

SAS kan åpne nytt flyselskap
Airbus-fly
Billettene som ble revet bort er til første flyging, som gjennomføres i januar 2020.
Starlux Airlines skal for øvrig fly tur/retur Macau tre ganger per dag, to til Da Nang og en til Penang.
Selskapet flyr Airbus A321neo, med åtte seter i business class og 180 seter i økonomiklasse.
I tillegg har de en ordre inne på tolv A350-1000 og fem A350-900. Planlagt levering er i slutten av 2021, skriver selskapet i en pressemelding.
