For de som ikke har fått det med seg: DS Automobile er det nye luksusbilmerket fra Frankrike, utsprunget fra Citroën, og deres serie med DS-biler, i 2015. I 2017 ble det et eget bilmerke, og vi kjører toppmodellen.
DS 7 har levd en tilbaketrukket tilværelse i Norge i ett års tid allerede. Det er en romslig SUV med en 1,6 liters bensinmotorer på 180 og 225 hester, samt en 2.0 diesel på 180 hester. Alle med åttetrinns automat og 22 cm bakkeklaring - men bare med forhjulstrekk.
Men nå blir den endelig ordentlig klar for Norge - med noen gode salgsargumenter:
- Ladbar hybrid, med opp til 58 km rekkevidde (WLTP)
- Firehjulstrekk
- 300 hk og 520 Nm effekt
- Forbruk på rekordlave 0,32 l på mila (WLTP)
- Like god plass i bagasjerommet som sine fossile søsken
Slik er hybridlinjen
En 1,6 liters turbomatet bensinmotor på 200 hester er koblet sammen med to elmotorer på 110 hester hver. En mellommotor og en åtte-trinns automatkasse, den andre mellom bakhjulene.
Batteriene på til sammen 13,2 kWt er plassert under baksetene. De lades med en ombordlader på 7,4 kWt og klarer å fylle bilen med strøm på 1,45 timer. Det er ikke verst. Bensintanken er forminsket til 43 liter, mot 62 liter tidligere.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger