Et norsk selskap snur opp ned på jobbkaffen. Det unge selskapet King Coffee vil nå at nordmenns kaffedrikking skal bidra til å gjøre verden til et litt bedre sted.
Hver gang man henter seg en kopp kaffe fra selskapets kaffemaskiner kan man lese på skjermen om hvordan kaffepengene brukes til å bygge utdanningssenter i Uganda. Eller brønner i Etiopia. Og dessuten detaljer om hvordan kaffen er klimakompensert - og hvor mange trær som er plantet.
I kantina stekes soppen som er dyrket i kaffegruten fra maskinene.
Et kaffeselskap som er bærekraftig, tar samfunnsansvar og som lager «byens beste kaffe»? Ja, dette er ideen til to middelaldrende karer i Bærum. Og nå er bedriften i ferd med å gjøre det stort.
- Vi er heldig som nettopp kunne signere enda en storkontrakt denne måneden, sier en fornøyd Erik Låbakk, eier og gründer av King Coffee. De har nettopp signert avtalen med IT-selskapet Atea.
- Tiden er overmoden for nye modeller, og vi tror folk vil omfavne foretak hvor bærekraft og samfunnsansvar er det sentrale - ikke bunnlinja, sier Låbakk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger