Etter kritisk omtale i Dagbladet våren 2018, har svenske Thommy Stenviks el-firma skiftet navn to ganger, og opererer nå under navnet Elevo Norge.
Selv om selskapet har vokst og i fjor hadde inntekter på 80 millioner kroner og et resultat før skatt på 10 millioner, fortsetter bråket med misfornøyde kunder.
- De rett og slett bondefanger kundene!, utbryter Anders Klevenberg (69).
Selskapet selv viser til at «alle sakene» som omtales i denne artikkelen «er løst til kundenes fordel og vi har intet utestående med dem», men svarer ikke på beskyldningene mot dem.
Med liten skrift
Klevenberg skulle egentlig på hytta, men møter Dagbladets finansnettsted Børsen i Gjøvik Gym og Turnforenings sommerstille lokaler.
Som kasserer i foreningen ble han 19. februar i fjor oppringt av selskapet, som da het Power 1. Selgeren tilbød en 30-dagers gratis «kraftanalyse».
Slik Klevenberg forsto det, skulle analysen munne ut i et tilbud om en fastprisavtale. Det var det han trodde han signerte på, via en link han fikk inn på telefonen mens de snakket.
Så hørte han ikke mer fra Power1 - før ei tekstmelding dukket opp den 30. april. Da hadde angrefristen på 30 dager utløpt. Nesten samtidig kom en e-post med den første fakturaen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger