Flere globale tungvektere setter Twitter-annonsering på pause.
Matvaregiganten General Mills, som blant annet har merkevarer som Old el Paso, Cheerios og Häagen-Dazs i porteføljen, Freia-eier og Oreo-produsent Mondelez International, legemiddelfirmaet Pfizer og bilgiganten Volkswagen har alle stoppet annonseringen midlertidig, skriver flere medier.
Det skjer i kjølvannet av at verdens rikeste mann, milliardæren Elon Musk, kjøpte det sosiale mediet for 44 milliarder dollar.
Annonsørene skal være bekymret for at Musk vil endre publiseringspolitikken og dra Twitter i en uønsket retning, ifølge The Wall Street Journal (WSJ).
- Messed up
Annonsørene skepsis skal også være knyttet til usikkerhet om Twitters framtid etter at Musk sparket flere sjefer, inkludert toppsjefen Parag Agrawal, økonomisjefen Ned Segal og policysjef Vijaya Gadde.
Nå tar Musk kraftig til motmæle.
På Twitter - selvfølgelig - beskylder han «aktivister» for å presse annonsørene ut, noe som innebærer et «massivt inntektsfall» for selskapet.
- Det er ikke noe som er endret med moderering av innholdet. Det er ekstremt ille («extremely messed up»)! De forsøker å ødelegge ytringsfriheten i Amerika, skriver Musk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger