- Det tok helt av. Det kom inn tusenvis av ordre. Smack. Vi måtte kaste oss rundt for å ta det unna, sier Nille-sjef Kjersti Hobøl til Børsen.
Hun snakker om kjedens helt ferske nettbutikk, som de har jobbet med i cirka et år. Den hadde de «ikke tenkt å markedsføre så mye».
- Vi hadde egentlig tenkt å lansere den stille og forsiktig, i tilfelle det skulle være noen tekniske feil. Vi har jo jobbet for å unngå det. Samtidig er det først når man går live at man ser om den funker, sier Hobøl.
Snuoperasjon
Siden DnB overtok eierskapet fra BC Partner i 2018 har Nille, ifølge Hobøl, gjennomgått en snuoperasjon.
- I driften, omsetninga, strukturen. Det er ikke vits å drive nettbutikk hvis selskapet ligger an til å gå konkurs. Derfor har det tatt tid å få opp nettbutikken. Den burde selvfølgelig ha kommet for lenge siden.
De har ikke regnet på hvor mye de kunne tjent på å ha åpen nettbutikk fra pandemiens begynnelse.
- En sånn nettbutikk blir et supplement når man har så mange butikker. Men jeg antar at den etter hvert kan stå for 5 prosent av omsetninga, vi har bare vært i drift i under ei uke.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger