Grunnen er mangel på bakkeansatte etter to år med pandemi, og mange reisende gjennom sommeren.
Ledelsen har blant annet blitt bedt om å hjelpe til med å laste, og frakte bagasje rundt på flyplassen.
Det rapporterer BBC.
Ikke forventet å jobbe dobbelt
Flyselskapet har også etterlyst 100 frivillige som kan hjelpe til ved flyplassene i Sydney og Melbourne.
- Vinterinfluensa og en økning i covid-tilfeller sammen med det høye presset på arbeidsmarkedet skaper utfordring med bemanning i hele flyindustrien.
Det sier Qantas-sjef Colin Hughes i en e-post BBC har fått tilgang til.
- Det er ikke forventa at du skal jobbe i denne stillingen i tillegg til din fulltidsjobb, står det videre.
Sjefene ble bedt om å jobbe med bagasje enten tre eller fem dager i uka. Skiftene vil vare på enten fire eller seks timer om dagen.
- Vi vet at vi ikke har kunnet operert på det nivået kundene våre forventer, heller ikke standarden vi har satt for oss selv. Vi har derfor gjort alt vi kan for å forbedre oss, forteller en talsperson fra Qantas til BBC.
I juni måtte Qantas beklage etter at flere passasjerer klaget over forsinkelser og mistet bagasje, på grunn av manglende ansatte.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger