En ny omdømmemåling har vist hvem som er forbrukerfavorittene under koronapandemien. Vinmonopolet troner på toppen, mens Ryanair og Wizz Air er helt i bunn.
Etter koronaåret er Vinmonopolet den virksomheten i Norge som har best omdømme, skal vi tro ferske funn fra PR-byrået Apelands.
Vinmonopolet får en score på 85 i Apelands undersøkelse, like foran Tine, som tok andreplassen med en score på 84.
- Det er den beste bekreftelsen vi kan få på at våre ansatte gjør en god jobb, for en snart 100-årig monopolbedrift er det ekstra gøy å se at kundene er så fornøyd med oss, sier Vinmonopolet-sjef Elisabeth Hunter til Kampanje.
Mens Vinmonopolet jubler, havner lavprisselskapene Ryanair og Wizz Air helt i bunnen av kåringen med aller dårligst omdømme. Av de 50 virksomhetene i Norge som er vurdert, tok Wizz Air 49. plass, mens Ryanair kommer dårligst ut på en 50. plass.
Ryanair har lenge vært blant virksomhetene med dårligst omdømme i Norge.
NRK, Finn og Coop gjorde det også bra med plasseringer like etter Tine, mens Ryanair-konkurrentene Norwegian og SAS gjorde det middels bra.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger