Omdømmemåling:

Bunnplassering for lavprisselskapene

Vinmonopolet følger alkoholsalget til topps på omdømmemåling, mens Ryanaiar og Wizz Air ender helt på bunn.

PÅ BUNN: Ryanair og Wizz Air ender helt i bunnen av kåringen av selskap med aller dårligst omdømme. Foto: Widak / NurPhoto / Shutterstock / NTB
PÅ BUNN: Ryanair og Wizz Air ender helt i bunnen av kåringen av selskap med aller dårligst omdømme. Foto: Widak / NurPhoto / Shutterstock / NTB Vis mer
Publisert

En ny omdømmemåling har vist hvem som er forbrukerfavorittene under koronapandemien. Vinmonopolet troner på toppen, mens Ryanair og Wizz Air er helt i bunn.

Etter koronaåret er Vinmonopolet den virksomheten i Norge som har best omdømme, skal vi tro ferske funn fra PR-byrået Apelands.

Vinmonopolet får en score på 85 i Apelands undersøkelse, like foran Tine, som tok andreplassen med en score på 84.

- Det er den beste bekreftelsen vi kan få på at våre ansatte gjør en god jobb, for en snart 100-årig monopolbedrift er det ekstra gøy å se at kundene er så fornøyd med oss, sier Vinmonopolet-sjef Elisabeth Hunter til Kampanje.

Mens Vinmonopolet jubler, havner lavprisselskapene Ryanair og Wizz Air helt i bunnen av kåringen med aller dårligst omdømme. Av de 50 virksomhetene i Norge som er vurdert, tok Wizz Air 49. plass, mens Ryanair kommer dårligst ut på en 50. plass.

Ryanair har lenge vært blant virksomhetene med dårligst omdømme i Norge.

NRK, Finn og Coop gjorde det også bra med plasseringer like etter Tine, mens Ryanair-konkurrentene Norwegian og SAS gjorde det middels bra.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.