Omdømmemåling:

Bunnplassering for lavprisselskapene

Vinmonopolet følger alkoholsalget til topps på omdømmemåling, mens Ryanaiar og Wizz Air ender helt på bunn.

PÅ BUNN: Ryanair og Wizz Air ender helt i bunnen av kåringen av selskap med aller dårligst omdømme. Foto: Widak / NurPhoto / Shutterstock / NTB
PÅ BUNN: Ryanair og Wizz Air ender helt i bunnen av kåringen av selskap med aller dårligst omdømme. Foto: Widak / NurPhoto / Shutterstock / NTB Vis mer
Publisert

En ny omdømmemåling har vist hvem som er forbrukerfavorittene under koronapandemien. Vinmonopolet troner på toppen, mens Ryanair og Wizz Air er helt i bunn.

Etter koronaåret er Vinmonopolet den virksomheten i Norge som har best omdømme, skal vi tro ferske funn fra PR-byrået Apelands.

Vinmonopolet får en score på 85 i Apelands undersøkelse, like foran Tine, som tok andreplassen med en score på 84.

- Det er den beste bekreftelsen vi kan få på at våre ansatte gjør en god jobb, for en snart 100-årig monopolbedrift er det ekstra gøy å se at kundene er så fornøyd med oss, sier Vinmonopolet-sjef Elisabeth Hunter til Kampanje.

Mens Vinmonopolet jubler, havner lavprisselskapene Ryanair og Wizz Air helt i bunnen av kåringen med aller dårligst omdømme. Av de 50 virksomhetene i Norge som er vurdert, tok Wizz Air 49. plass, mens Ryanair kommer dårligst ut på en 50. plass.

LYDFIL: Dette er deler av et langt lydopptak fra basesjefer i Wizz Air, som diskuterer hvilke «råtne epler» i firmaet som skal få sparken. Video: Jeanette N. Vik / Dagbladet TV Vis mer

Ryanair har lenge vært blant virksomhetene med dårligst omdømme i Norge.

NRK, Finn og Coop gjorde det også bra med plasseringer like etter Tine, mens Ryanair-konkurrentene Norwegian og SAS gjorde det middels bra.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer