Radisson Blu Resort Trysil ble mandag kveld stengt etter at fem gjester, seks ansatte, tre ved hotellet og tre innleide, testet positivt for covid-19. Hundre personer er satt i karantene, og flere gjester har kontaktet Dagbladet og sagt at de ikke ble varslet av hotellet.
- Det eneste de har sendt meg, er en mail om jeg vil vurdere oppholdet vårt. Jeg fikk en påminnelse om det i dag også, men ingen varsling om corona-utbruddet, sier Astri Skeide.
- Beklager
Mandag sendte hotellet ut mail for å varsle alle gjestene sine, men flere kontaktet Dagbladet og sa de ikke hadde fått noe varsel.
- I dag har vi så sendt sms-er ut til våre gjester, og det er beklagelig om det fremdeles er noen som ikke har fått varsel fra oss. Det er jo hva vi virkelig ønsker nå: Å nå våre gjester med viktig informasjon. Vi har mange ansatte i gang for å forsikre oss om at vi får kontakt med alle våre gjester, sier Maria Åhgren, daglig leder ved det covid-19-rammede hotellet.
Hotellgjest Skeide og samboeren tilbrakte ni døgn på hotellet, som de bestilte via Booking.com. Mandag kveld fikk hun Dagbladet-artikkelen om covid-19-utbruddet på hotellet tilsendt av en venninne.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger