Det pågår en intens valgkampinnspurt i USA. 3. november avgjøres det hvem som skal styre landet de fire neste åra.
De to som kjemper om plassen i Det hvite hus, sittende president Donald Trump og Demokratenes utfordrer Joe Biden, går langt for å overbevise velgerne om at de er den rette til å ta fatt på jobben.
Nå kommer det fram at Biden har brukt elleville 582 millioner dollar, tilsvarende rundt 5,3 milliarder kroner, på TV-reklamer siden i fjor. Ifølge The Hill er det mer enn noen annen presidentkandidat har brukt noensinne.
De to siste åra har Trump, på sin side, brukt i underkant av 342 millioner dollar, tilsvarende rundt 3,1 milliarder kroner, på TV-reklamer.
Dermed har demokratenes kandidat brukt minst 2,2 milliarder mer enn presidenten, skriver The Hill.
Det ble tidligere denne måneden kjent at Trump hentet inn 247,8 millioner dollar, tilsvarende rundt 2,3 milliarder kroner, i valgkampbidrag i september. Det var en oppgang fra august, men mye mindre enn hva utfordrerkandidat Joe Biden hentet inn i samme periode.
Biden og demokratenes nasjonalkomité DNC samlet inn drøye 3,5 milliarder kroner, og har, etter alt å dømme, fortsatt langt mer å bruke på reklame i den kommende tiden før valget.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger