Da coronapandemien feide inn over Norge i mars ble Andreas Eriksen fra Tromsø, som mange andre i reisebyrå-bransjen, permittert.
Reisebyråbransjen har som kjent vært svart hardt rammet av coronakrisen, og etter å ha vært permittert i to omganger, mistet han jobben på slutten av sommeren. Samtidig åpnet det seg en ny mulighet.
Startet for seg selv
Via sin bekjentskapskrets klarte han å sikre seg et agentur på vaskemidler og startet for seg selv, skriver Nord24.
- Det dreier seg om en del produkter innen kjemi, vaskemidler og desinfeksjon. Vi har gjort undersøkelser for å sjekke potensialet på de produktene vi ønsker å formidle, og fikk positiv respons. På bakgrunn av det var det naturlig å satse, sier Eriksen til Børsen.
Han har siden oppstarten jobbet hardt for å få bedriften på beina. En av de viktigste tingene når man starter opp noe nytt er å få på plass et navn.
Sammen med en venninne som er utdannet innen reklame hadde Eriksen en kreativ prosess, der de landet på firmanavnet Fette Reint, som er nordnorsk for «veldig reint».
- Vi kom fram til at det var et kult navn som beskrev profilen og produktene vi vil tilby på en god og folkelig måte, med en nordnorsk schwung. Det er jo hovedsakelig det nordnorske markedet vi henvender oss til, sier Eriksen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger