Mange norske flyreisende har trolig kjent på en mild form for misunnelse, når de har sett passasjerer med det rette kortet suse forbi den lange innsjekkingskøen på en av landets mange flyplasser. Trygt på innsida kan kundene med de mest blinkende medlemskortene slå seg ned i det som skal være en luksuriøs lounge hvor de finner gratis mat og drikke.
For med et gull- eller diamantkort fra et av de store flyselskapene skal det følge en hel del goder. Men i en fersk klage til Oslo Lufthavn gjøres det klinkende klart at ikke alle av SAS' «elite-kunder» er like fornøyde.
En kvinne, som beskriver seg selv og sin kjære som diamant-medlemmer hos SAS, gjør det klart at hun ikke har noe ønske om å bli blandet med vanlige reisende når de står i hurtigkøen, også kjent som «fast track», på Oslo Lufthavn, skriver Flysmart24.
«Jeg bruker fast track, og går gjennom slusen. Når man er vel gjennom, ser man at bånd fra ordinære reisende er åpen. Alle kan benytte fast track, hvilket betyr at vi som SAS-reisende ikke får det vi betaler for. Vi må stå i kø og vente, og ingen står ved båndet og følger med hvem som kommer inn som fast track-kunder», skriver kvinnen i sin klage til Oslo Lufthavn, ifølge nettstedet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger