Kampen om strømmekundene hardner til i Norge. En rekke store internasjonale aktører, som for eksempel Netflix og HBO, er allerede godt etablert i det norske markedet.
Og nå satser også Disney for fullt. I fjor høst lanserte de Disney+, og 23. februar vil tilbudet bli ytterligere utvidet når Star inkluderes i tjenesten.
Her skal Disney tilby mer innhold til sitt voksne publikum, enten det dreier seg om gamle kjente serier og filmer, eller nye produksjoner fra noen av TV-studioene Disney eier.
Strømmegigantene Disney nå for alvor utfordrer, som i første omgang altså er Netflix og HBO, har henholdsvis 200 og 142 millioner abonnenter. De ferskeste tallene fra Disney viser at de har 94,9 millioner.
Ingen mål om å bli nummer én
Børsen har fått innvilget digital audiens med Disneys dansk-nederlandske Norden-sjef, Hans van Rijn, i forkant av Star-lanseringen.
Van Rijn sier til Børsen at det for dem ikke er noen målsetting i seg selv å bli den største aktøren i strømmemarkedet.
For dem handler det om å få lansert Disney-tjenesten i Norden, og at brukeropplevelsen skal være i toppklassen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger