I februar ble det kjent at nittitallsfavoritten «Drillo»-isen gjør comeback.
- Det er veldig moro å kunne hente «Drillo»-isen tilbake, akkurat som vi husker den. Vi ser et stort engasjement, sier markedssjef i Diplom-Is, Marianne Grøtte til Børsen.
Solgte sju mill.
Den ikoniske isen er formet som to fotballer, har karamell-trekk med biter av cornflakes, og krokankuler med melkesjokoladetrekk inne i vaniljeisen.
Den var i sin tid svært populær.
Mellom 1994 og 1998 ble det solgt sju millioner eksemplarer av den, der en yngre utgave av trenerlegenden Egil «Drillo» Olsens (79) ansikt pryder papiret.
Inntektssmell
Isen var en del av Diplom-Is' sponsoravtale med fotballforbundet, og Olsen fikk «noen kroner» for å sette navnet sitt på iskremen på nittitallet.
I podkasten «B-laget» fortalte han om de to tilbudene han fikk: Enten 250 000 kroner rett i lomma, eller få 50 øre per solgte is.
- Jeg tok de 250 000 kronene, røpet «Drillo» til Dagbladet litt tidligere i år.
Det skulle han kanskje ikke ha gjort.
For med sju millioner solgte is på nittitallet, kunne regnestykket ha blitt 3,5 millioner kroner til «Drillo» hvis han hadde valgt avtalen med 50 øre per is.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger