Coronaviruset har foreløpig gitt store utslag på verdensøkonomien. Selskaper i både inn- og utland har varslet om konkurs-frykt, logistikkutfordringer, lavere etterspørsel og negative resultater.
For kort tid siden ble det rapportert at også ølsorten Corona har fått kjenne de negative konsekvensene av virusets herjinger. Selv om det ikke finnes noen sammenheng mellom viruset og ølmerket, viser søkestatistikk fra Google at mange har lett etter en kobling.
Nå rykker Constellation Brands, som produserer og markedsfører Corona, ut i et forsøk på å oppklare den faktiske virkningen viruset har hatt for virksomheten.
Detalj i skyggen
Forrige uke viste flere internasjonale medier, deriblant CNN, til en undersøkelse utført av 5W Public Relations.
Den konkluderte med at én av tre amerikanske øldrikkere vegrer seg for å kjøpe ølet med samme navn som viruset. Informasjonen spredte seg som ild i tørt gress på sosiale medier, men bak den tilsynelatende PR-katastrofen, havnet en ørliten detalj i skyggen.
Undersøkelsen baserer seg kun på svar fra drøye 700 personer. Blant det ukjente antallet som bekreftet at de vanligvis drikker Corona, sa bare fire prosent av de ville slutte å kjøpe nevnte sort.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger