Mandag morgen ble det kjent at Forbrukertilsynet varsler millionbot til selskapet Stayclassy og daglig leder Thomas Holstad.
Tilsynet mener at selskapet ikke har opplyst om førpriser, og at de har markedsført prisbesparelser som ikke er reelle.
De har gitt Holstad en personlig bot på 400 000 kroner for «medvirkning til villedende markedsføring», mens selskapet varsles et gebyr på 1,5 millioner kroner.
Gründer og daglig leder Holstad er svært overrasket over mandagens varsel.
- Jeg reagerer med sjokk og vantro på dette, sier han til Børsen.
- Helt krise
Holstad mener at han har vært i dialog med Forbrukertilsynet i lang tid, og at han og selskapet har gjort det de har fått beskjed om fra dem.
- Den siste tida har opplevdes som en heksejakt fra enkelte journalister, med et Forbrukertilsyn med på den kampen der. Det er helt krise. Jeg er vanvittig trist og frustrert. Jeg har vært så ærlig og åpen som mulig, og gjort det tilsynet vil, uansett hva de har kommet med, sier han, og legger til:
- Dette er som om en parkeringsvakt sier «parkér der», og så bøtelegger deg etterpå.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger