Boeing 737-800-flyet fra China Eastern Airlines hadde 132 personer om bord på turen fra Kunming til Guangzhou da det styret i en fjellside mandag.
Det er ikke tegn til overlevende, skriver Reuters.
Årsaken er ikke kjent, men flystyrten framstår som uforklarlig av flere grunner.
Plutselig og bratt
Ifølge Flightradar24 kom flyet fra Kunming i Yunnan-provinsen og skulle til Guangzhou da det styrtet sør for Wuzhou.

Turen tar normalt 1 time og 37 minutter. Etter en drøy time mistet flyet fart.
I løpet av tre minutter falt maskinen fra 9 000 meters høyde til under 1 000 meter før kontakten brått ble brutt, melder AFP.
- Ekstremt uvanlig
En mann sier at han var øyenvitne til styrten fra bilen han kjørte.
- Flyet var helt, og det var verken røyk eller brann, det falt bare raskt nedover, forteller han ifølge NTB til den kinesiske Nettavisen Hongxing Xinwen.

Flykrise: - Vil møte veggen
Flyeksperter stiller spørsmål ved hvordan flyet kunne falle så raskt.
- Ekstremt uvanlig, sier administrerende direktør Richard Aboulafia i Aero Dynamic Advisory til CNBC om flyets plutselige og bratte fall.

Varslet katastrofen - «ingen» lyttet
- Selv om begge motorene på en Boeing 737 svikter på samme tid, vil det umulig kunne falle så raskt. Flyet ville likevel kunne holde seg i lufta over en strekning, sier en ekspert til kinesiske medier.
Utbredt flytype
Det er 4 200 Boeing 737-800 i trafikk verden rundt. 1 200 av dem tilhører kinesiske flyselskap.
Flytypen er altså ikke den samme som Boeing 737 Max, som ble satt på bakken i mars 2019 etter to flystyrter med fem måneders mellomrom.

Norwegian-søksmål: Boeing-fly «designet av klovner»
Mandagens styrt i Kina har uansett gjort investorene usikre. Boeing-aksjen falt nær 4 prosent på Wall Street i løpet av dagen.
Max-styrtene er tilskrevet en datafeil som tvang flyets nese nedover, selv om pilotene forsøkte å rette opp maskinen.
Feilen er nå utbedret, og Boeing 737 Max er igjen på vingene.
Strengt og stengt
Kina var det første landet i verden til å forby 737 Max i 2019, og det siste til å tillate den igjen. Det skjedde så seint som i desember, og Max-utgaven er ennå ikke i drift i landet.

Lekket opptak: - Råtne epler, ut!
Fabrikken står imidlertid beredt til å gjenoppta leveranser av Max-flyene til Kina, noe som vil være en viktig milepæl i flyfabrikantens gjeninnhenting etter årevis med store utfordringer.
- Hvis Boeing ikke kan levere 737 til Kina, vil det gå ut over mulighetene til å produsere de planlagte 31 flyene i måneden, skriver JP Moran i en analyse mandag.

Vil «ta» gullet hans
Ifølge China Daily er maskinen som mandag styret i Guanxi-provinsen en knapt sju år gammel 737-800NG (new generation), skriver Finans.dk. NG-varianten er modellen før Boeing 737 Max.
Boeing rapporterte sitt tredje årlige tap på rad i januar. Selskapet kunngjorde da påføre 5,5 milliarder dollar i utgifter knyttet til produksjonsfeil som har rammet produksjonen av 787 Dreamliner.