Flystreiken

Flyfast i 14 timer

Etter nesten tre timer i telefonkø på Norwegians kundesenter fikk Erlend Ingebrigtsen beskjed om at de ikke kunne gjøre noe.

SITTER FAST: Erlend Ingebrigtsen har sittet 14 timer på London Gatwick. Foto: Privat
SITTER FAST: Erlend Ingebrigtsen har sittet 14 timer på London Gatwick. Foto: Privat Vis mer
Publisert

Klokka 07.30 tirsdag landet Erlend Ingebrigtsen (44) i London, på Gatwick flyplass. Flyet videre til Stavanger skulle gå klokka 11.00, men Norwegian måtte kansellere flygningen som følge av flyteknikerstreiken. Ingebrigtsen, som er bosatt i Østerrike, var på vei hjem til Stord for en begravelse. Mellomlandingen i London fra Genève gikk ikke helt som planlagt.

- Det er kaos her. En hel haug med folk som er fortvilet. Det er ingen her som jobber for Norwegian, så beskjeden jeg får, er at jeg må ringe til Norwegian. Det er ikke så enkelt, fortalte Ingebrigtsen til Børsen tirsdag kveld.

Den pågående norske flyteknikerstreiken har ført til en rekke kanselleringer og innstilte flygninger. Tirsdag kveld varslet NHO lockout.

- Kunne ikke hjelpe

Til slutt fikk Ingebrigtsen huket tak i noen som jobber for Norwegian på Gatwick. De kunne ikke hjelpe. Etter nesten tre timer i telefonkø på Norwegians kundesenter fikk 44-åringen beskjed om at de ikke kunne gjøre noe, siden reisen var bestilt via reisebyrå.

Reisebyrået på sin side anbefalte ham å kansellere reisen, for så å kunne kreve pengene tilbake.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.