- Dette var egentlig noe vi tenkte skulle være udelt positivt. Vi ville gi noe tilbake til kundene våre, sier markedssjef Vibeke Askevold ved kjøpesenteret CC Gjøvik til Børsen tirsdag ettermiddag.
Men da senteret la ut en egenannonse på sin Facebook-side, hvor de lovet å betale strømregninga for desember for to heldige kunder, var reaksjonene alt annet enn positive. For å være med i trekningen måtte kundene handle i minst to butikker på senteret i løpet av denne uka, samt sende inn bilde av kvitteringer fra kjøpene.
- Usmakelig
Generalsekretær i Stiftelsen Rettferd, Tor Bernhard Slaathaug, reagerer kraftig på det han mener er en «høyst spekulativ» framgangsmåte. Nå ber han næringslivet tenke seg godt om før de forsøker å «utnytte en krise for å få flere til å bruke mer penger hos sin bedrift».
- Det er på grensen til forkastelig, sier han i en uttalelse tirsdag.
- Å skape et håp om å få dekket strømregninga mot å handle i spesifikke butikker eller nettsteder er å utnytte folk som er i en vanskelig situasjon sier han videre og beskriver det hele som «usmakelig».
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger