I 2018 gikk undertøysmerke Victoria's Secret fra glamorøse «catwalker» og karakteristiske «engler», til fordel for å promotere mer mangfoldige kvinnelige ambassadører.
Med blant annet den amerikanske fotballspilleren Megan Rapinoe og skuespiller Priyanka Chopra som modeller.
Etter feislåtte salgstall, velger nå undertøysgiganten å gå tilbake til sitt gamle uttrykk.
Det melder The Independent.
- «Sexiness» kan være inkluderende, sa en av topplederne under en presentasjon forrige uke.

- Alt var «fake»
Del av større strategi
- Vi vil fokusere på å feire våre kunders opplevelse av «sexiness», sa toppleder Greg Unis.
Helomvendingen er del av en større strategi for å øke salget etter at en fem års markedsføringsplan ikke levde opp til forventningene.
Ifølge Business of Fashion forventer Victoria's Secret å tjene 6,2 milliarder dollar - tilsvarende 68,2 milliarder norske kroner - i 2023. En nedgang på fem prosent fra salget i 2022.
Undertøysmerke ønsker nå styrke salgsinntektene ved kostnadskutt, samt å utvide badetøy-, undertøy- og «active wear»-linjene deres.

Historisk
Stormet
Det har ved flere anledninger stormet rundt undertøysgiganten. Med framvekst av undertøysmerker som Rihannas «Savage X Fenty» og «Third Love», ble Victoria's Secret kritisert blant annet for å fremme tynne, hvite modeller. Det har også vært flere kontroverser rundt toppledelsen i L Brands, som er det tidligere moderselskapet til undertøysmerke.
I 2018 uttalte den daværende markedssjefen i L Brands, Ed Razek, at Victoria's Secret aldri ville ha en transperson eller en «pluss size»-modell i deres årlige moteshow. Året etter sa markedssjefen opp etter anklager om upassende oppførsel overfor modellene, skriver The Independent.
Razek omtalte anklagene som «kategorisk usanne, misforstått eller tatt ut av kontekst».
I 2019 avdekket The New York Times også bånd mellom tidligere administrerende direktør for L Brands, Lex Werne, og den overgrepstiltalte milliardæren Jeffrey Epstein.