Petter Stordalen lanserte med brask og bram sin nye merkevare Strawberry denne uka.
Gjennom massive reklamekampanjer har flere land blitt eksponert for «hotellkongens» nye, prikkete logo. Hotellkjeden Nordic Choice Hotels blir til Strawberry, og prislappen skal ligge på nesten én milliard kroner.
Av flere sosiale medier-brukere kritiseres Stordalen for logoens påfallende likhet med et bringebær.
«Jeg ser et bringebær. Hvilket bær ser du?», skrev Hans-Petter Nygård-Hansen, kommunikasjonsrådgiver og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem, på Facebook.
Til Dagbladet sier han at han løftet denne debatten i selgernes og markedsførernes bransjemedier fordi han mener logoen kunne vært løst bedre.
- Mest av alt med et blunkefjes fordi Stordalen har vært opptatt av jordbær siden han var barn. Da burde han også ha sett at logoen ikke er et jordbær, sier han.
- Et molekyl
Dagbladet har tatt debatten på alvor og spurt en rekke jordbærbønder om denne nye logoen er i tråd med deres forventninger til den berømte jordbærselgeren.
Petter Stordalen får tydelig kritikk fra en jordbæråker på Helgeland.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger