For ett år siden oppdaterte NSB sin facebookside for aller siste gang.
«Nå er vi Vy og flytter derfor til ny facebookside. Du er hjertelig velkommen til å følge oss videre der», lød selskapets siste hilsen til mer enn 150 000 følgere.
Tolv måneder seinere har snaut 4000 fulgt oppfordringen.
For et år siden ble også facebooksida til NSB-eide Nettbuss faset ut med beskjed til nesten 30 000 følgere om at «vi er blitt Vy».
En reduksjon fra 180 000 til 4000 betyr at bare 2 prosent fortsatt henger med.
- Det er ikke noe mål for oss å ha flest mulig følgere. Vi vil ha mest mulig aktive følgere, sier kommunikasjonssjef Åge-Christoffer Lundeby i Vy til Børsen.
Ikke dritbra
Sosiale medier-ekspert Astrid Valen-Utvik er ikke imponert, men sier også at Vy kan ha hatt sine grunner til å starte med blanke ark.
- De hadde en ekstremt sterkt tilstedeværelse da de skiftet navn. Jeg antar det var bevisst å starte på nytt og at de verken trodde eller håpet at alle skulle bli med over. Men jeg antar at de hadde sett for seg flere enn snaut 4000, som langt fra er dritbra for en så stor merkevare, sier Valen-Utvik til Børsen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger