- I dag føler jeg meg like inspirert som jeg gjorde 40 år siden. Oleato (navnet på kaffeserien) har åpnet øynene våre for nye muligheter, og kommer til å endre på måten vi nyter vår daglige kaffe på, sier Starbucks administrerende direktør, Howard Schultz i en pressemelding.
Når man tenker Italia og kaffe så er det kanskje ikke olivenolje som treffer fantasien.
Men den amerikanske kaffekjeden Starbucks følte seg ekstra kreative, da de onsdag prøvde å sjarmere innbyggerne i Milano med en ny kaffe tilsatt olje.
Til CNN fortalte Starbucks-sjefen at kaffeserien Oleato kommer til å «endre hele kaffeindustrien».
Ifølge The Guardian var tilbakemeldingene blandet.
- Ekkelt
The Guardian fikk tak i flere av kundene som ønsket å prøve den nye kaffen.
- Kaffen gikk ned «smudere», forteller en kunde til avisa.
En annen var ikke like sikker på om de likte den eller ei.
- Smaken av kaffe dominerer, forteller kaffedrikkeren.
Men Maria Franceschi, en kommunearbeider fra Milano, var svært kritisk til den nye ingrediensen.
- Olje og kaffe er to ingredienser som rett og slett ikke kan blandes, forteller hun.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger