Det massive underskuddet ble lagt fram da Boeing presenterte sitt årsresultat onsdag.
Den amerikanske flyprodusenten har slitt kraftig etter to ulykker med selskapets 737 MAX-fly som krevde til sammen 346 menneskeliv.
Flere hundre MAX-fly hos flyselskaper verden over, ble satt på bakken etter at et fly tilhørende Ethiopian Airlines styrtet i mars i fjor, bare noen måneder etter en tilsvarende styrt i Indonesia.
Tidligere denne måneden kunngjorde selskapet at produksjonen av MAX 737-flyene ble lagt på is. Da hadde fabrikken i Renton utenfor Seattle produsert vel 400 fly for lager siden flyforbudet inntraff.

Utsatt - igjen
Saftig sluttpakke
Boeing arbeider med å finne og utbedre feil ved flyet og venter fortsatt på tillatelse fra amerikanske luftfartsmyndigheter (FAA) til å ta flytypen i bruk igjen.
I mellomtida fikk industrigigantens toppsjef gjennom 34 år, Dennis Muilenburg, sparken rett før årsskiftet. På vei ut døra fikk han en saftig sluttpakke som ble anslått å ende på over 520 millioner kroner.
Kostnadene knyttet til 737-problemene er nå doblet og anslås til over 18 milliarder dollar, ifølge CNBC.
Den amerikanske flygiganten anslo i fjor at den kriserammede flytypen kunne tas i bruk tidlig i 2020. Men denne uka meddelte selskapet at de ikke forventer å få godkjent 737 MAX-flyene før tidligst i juni eller juli.
Dreamliner-kutt
Nå kunngjør selskapet også at de kutter i produksjonen av 787 Dreamliner-flyene.
Boeing har tidligere kuttet produksjonen av Dreamliner 787 fra 14 til 12 fly i måneden, men reduserer nå omfanget ytterligere til ti fly i måneden, skriver DN.
