Coronapandemien gikk hardt utover en rekke ulike bransjer i landet. Med strenge restriksjoner og stengte ølkraner, var utelivsbransjen en av bransjene som virkelig fikk gjennomgå.
I nesten 200 dager var Oslo i en sosial lockdown hvor barer og utesteder stort sett måtte holde stengt.
Halvert omsetning
Ifølge Dagens Næringsliv ble 2020 et hardt år for Nordens største utelivskonsern Rekom, som blant annet driver Heidi's Bier Bar.
Den norske delen av konsernet endte opp med et resultat før skatt på minus 53,6 millioner kroner, mot 7,6 millioner i pluss året før. Omsetningen ble nær halvert, skriver avisa.
- Vi er ikke tilfreds med resultatet, men vi visste jo at det kom. Det var ingen overraskelse, akkurat, sier daglig leder Frederik Mygind i Rekom Norge.
Konsernet måtte få 200 millioner i nødkapital fra eierne for å overleve, skriver Dagens Næringsliv.
Gjenåpning
Heidi's Bier Bar er svært populært til lands med utesteder i Oslo, Bergen Drammen, Kristiansand, Stavanger, Tønsberg, Trondheim og Tromsø. Alle inspirert av afterski og oktoberfest.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger