Rammet av coronapandemien:

Kjempesmell for utelivsgigant

Utelivsbransjen ble hardt rammet av restriksjonene som følge av coronapandemien. Utelivskonsernet Rekom gikk i kraftig underskudd.

POPULÆRT: Det populære utestedet Heidi's drives av utelivskonsernet "Rekom". Foto: Google maps
POPULÆRT: Det populære utestedet Heidi's drives av utelivskonsernet "Rekom". Foto: Google maps Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Coronapandemien gikk hardt utover en rekke ulike bransjer i landet. Med strenge restriksjoner og stengte ølkraner, var utelivsbransjen en av bransjene som virkelig fikk gjennomgå.

I nesten 200 dager var Oslo i en sosial lockdown hvor barer og utesteder stort sett måtte holde stengt.

Halvert omsetning

Ifølge Dagens Næringsliv ble 2020 et hardt år for Nordens største utelivskonsern Rekom, som blant annet driver Heidi's Bier Bar.

Den norske delen av konsernet endte opp med et resultat før skatt på minus 53,6 millioner kroner, mot 7,6 millioner i pluss året før. Omsetningen ble nær halvert, skriver avisa.

- Vi er ikke tilfreds med resultatet, men vi visste jo at det kom. Det var ingen overraskelse, akkurat, sier daglig leder Frederik Mygind i Rekom Norge.

Konsernet måtte få 200 millioner i nødkapital fra eierne for å overleve, skriver Dagens Næringsliv.

Gjenåpning

Heidi's Bier Bar er svært populært til lands med utesteder i Oslo, Bergen Drammen, Kristiansand, Stavanger, Tønsberg, Trondheim og Tromsø. Alle inspirert av afterski og oktoberfest.

Rekom driver også populære utesteder som Lawo, skjenken og Box.

25. september kunne endelig alle landets utesteder åpne dørene uten restriksjoner som omhandlet verken åpningstider eller skjenking.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer