- Denne skulle jeg vært foruten. Stillingen skulle aldri ha vært utlyst som ulønnet, sier Susanne Holzweiler til Børsen.
Hun grunnla motehuset Holzweiler med sin bror Andreas Holzweiler i 2012. Ti år seinere er det som startet med skjerf i metervare blitt et internasjonalt motemerke med en årlig omsetning på godt over 150 millioner kroner.
Men da annonsen med stillingen som ulønnet internship (praksisplass/praktikant, red.anm.) ble lagt ut på firmaets Facebook-side onsdag, gikk det ikke lang tid før reaksjonene begynte å komme.
«Virkelig?» skrev én.
«Må være en dårlig spøk», mente en annen.
- Folk har med rette reagert på annonsen. Det har vi full forståelse for, sier Susanne Holzweiler.
Skulle ikke skjedd
Holzweiler fikk et internasjonalt løft da supermodellen Gigi Hadid i 2017 ble fotografert utenfor sin New York-leilighet i en gul hettejakke med den ikoniske kleshengerlogoen på brystet.
Bærekraft, inkludering og samfunnsansvar framheves som en sentral del av merkevaren på deres egen hjemmeside. Da blir muligens fallhøyden ekstra stor.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger