Det rapporteres om kraftig trafikk-kaos på flyplasser over hele Europa. Problemene har vist seg særlig tydelige ved Gatwick i London og ved Amsterdams Schiphol-flyplass denne helga.
Trøbbelet ved sistnevnte flyplass førte til at KLM nektet å frakte passasjerer til Schiphol i helga. Samtidig ble 50 avganger kansellert, noe som førte til at flere hundre passasjerer ble strandet.

Trafikk-kaos i Europa
Overfor Børsen opplyser Norwegian, som også opererer med flyvninger til Amsterdam, at selskapet inntil videre er uberørt av situasjonen.
- Vi følger situasjonen på Schiphol nøye, men har så langt ikke hatt noen problemer med trafikken vår til eller fra flyplassen, sier kommunikasjonsdirektør Grete Roald til Børsen.
- Møt i god tid
Norwegian har likevel en klar oppfordring til sine kunder:
- Vi anbefaler passasjerene våre som skal fly fra Schiphol å møte opp i god tid, om minimum tre timer før avgang.

Fullt flykaos: KLM stanser billettsalg
Kaoset ved Schiphol, som skal skyldes en rekke kansellerte avganger, gateendringer og mangel på personale, førte som nevnt til at KLM tok krisegrep lørdag.
Fire flygninger fra Norge gikk uten passasjer, ifølge NRK.
- Vi ble lørdag stilt overfor uforutsette og akutte omstendigheter utenfor vår kontroll, skrev KLM i pressemeldingen.
KLM har foreløpig ikke besvart Børsens henvendelse om eventuelle endringer i situasjonen mandag.