Norwegian:

Klar oppfordring til passasjerene

- Møt minimum tre timer før avgang.

BES BEREGNE GOD TID: Norwegian oppfordrer kunder som skal reise fra Schiphol om å møte opp i god tid. Foto: NTB
BES BEREGNE GOD TID: Norwegian oppfordrer kunder som skal reise fra Schiphol om å møte opp i god tid. Foto: NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det rapporteres om kraftig trafikk-kaos på flyplasser over hele Europa. Problemene har vist seg særlig tydelige ved Gatwick i London og ved Amsterdams Schiphol-flyplass denne helga.

Trøbbelet ved sistnevnte flyplass førte til at KLM nektet å frakte passasjerer til Schiphol i helga. Samtidig ble 50 avganger kansellert, noe som førte til at flere hundre passasjerer ble strandet.

Overfor Børsen opplyser Norwegian, som også opererer med flyvninger til Amsterdam, at selskapet inntil videre er uberørt av situasjonen.

- Vi følger situasjonen på Schiphol nøye, men har så langt ikke hatt noen problemer med trafikken vår til eller fra flyplassen, sier kommunikasjonsdirektør Grete Roald til Børsen.

- Møt i god tid

Norwegian har likevel en klar oppfordring til sine kunder:

- Vi anbefaler passasjerene våre som skal fly fra Schiphol å møte opp i god tid, om minimum tre timer før avgang.

Kaoset ved Schiphol, som skal skyldes en rekke kansellerte avganger, gateendringer og mangel på personale, førte som nevnt til at KLM tok krisegrep lørdag.

Fire flygninger fra Norge gikk uten passasjer, ifølge NRK.

- Vi ble lørdag stilt overfor uforutsette og akutte omstendigheter utenfor vår kontroll, skrev KLM i pressemeldingen.

KLM har foreløpig ikke besvart Børsens henvendelse om eventuelle endringer i situasjonen mandag.

Vi bryr oss om ditt personvern

Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer