Norwegian

Kundene får ikke penger

- En milepæl, sier Norwegian-sjef Jacob Schram.

PLAN: Norwegians redningsplan må godkjennes av domstolen i Irland. Foto: Ints Kalnins / Reuters / NTB

PLAN: Norwegians redningsplan må godkjennes av domstolen i Irland. Foto: Ints Kalnins / Reuters / NTB

Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Kreditorer og aksjonærer i Norwegian fikk i dag se kriseplanen som det gjeldstyngede flyselskapet Norwegian har forhandlet med kreditorene om de siste ukene.

Dersom planen godkjennes, vil selskapet kunne videreføre rekonstruksjonen og iverksette en kapitalinnhenting med oppstart i april og med en målsetting om ferdigstillelse i mai 2021, opplyser Norwegian i en pressemelding.

Tap for kundene

- Nå er vi kommet fram til en plan som rekonstruktørene i Irland og Norge mener er en god løsning for selskapets kreditorer og eiere. Vi ser på dette som en viktig milepæl i prosessen med å sikre framtida for Norwegian, sier konsernsjef i Norwegian, Jacob Schram.

Planen innebærer at Norwegian-kundene som ikke fikk refundert beløpet de hadde betalt inn for billetter til kansellerte avganger før gjeldsforhandlingene startet, nå må anse pengene som tapt.

– Fra selskapets side har vi ønsket å refundere de siste kundene fullstendig, og vi beklager at det ikke blir mulig, sier Geir Karlsen, finansdirektør i Norwegian.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer