Det bekrefter hovedtillitsvalgt Lars Ingvaldsen overfor avisa, som skriver at kuttene skal komme i selskapets salgsavdeling.
- Endringene gjelder alle deler av salgsorganisasjonen inkludert støttefunksjoner og hovedkontor, men det er for tidlig å si hvor mange personer som vil bli overtallige, skriver kommunikasjonsdirektør Per Hynne i Coca-Cola Norge i en mail til DN.
Han sier kuttene blir gjennomført for å styrke selskapets konkurranseevne og for å tilpasse seg «utviklingen i et marked med krevende rammebetingelser og store forandringer de siste årene.»
- Vi forsøker å begrense dette antallet ved å endre arbeidsoppgaver og gi tilbud om andre roller i organisasjonen så langt det lar seg gjøre. Vårt hovedfokus nå er å sørge for at medarbeiderne våre blir ivaretatt på en god måte, skriver han videre.
Gikk på smell
Det skjer så vidt under ett år etter at Nettavisen kunne melde at hver sjuende salgsansatte hos brusgiganten i Norge måtte gå. Den gang ble det varslet at selskapet skulle nedbemanne med 34 personer fra nyttår.
- Vi gjør dette av flere grunner, blant annet på grunn av at Rema 1000 og Coop kutter ut varefremmere, sa Hynne til avisa den gang.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger