Markant fall for Schibsted

I andre kvartal 2020 har omsetningen til Schibsted falt med 143 millioner kroner, målt mot samme periode i fjor.

OMSETNINGSFALL: Schibsteds omsetning falt med 143 millioner kroner i andre kvartal i år.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
OMSETNINGSFALL: Schibsteds omsetning falt med 143 millioner kroner i andre kvartal i år. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I andre kvartal i år omsatte Schibsted for 3073 millioner kroner, uten tall fra Adevinta. Samme periode i fjor omsatte de for 3216 millioner kroner.

I en børsmelding sier konsernsjef Kristin Skogen Lund at selskapet er tydelig berørt av koronakrisen.

– Schibsted er tydelig påvirket av COVID-19 i 2. kvartal. Jeg er glad for å kunne rapportere at vi til tross for disse omstendighetene kunne levere solide økonomiske resultater og at våre tiltak gjorde det mulig for oss å ivareta våre ansatte og fortsette å levere fullt funksjonelle, relevante tjenester for våre kunder, sier Schibsteds konsernsjef Kristin Skogen Lund i en børsmelding.

Ifølge Lund er tallene på vei opp igjen fra og med juni, etter dårlige resultater i april og mai.

Mediekonsernet endte med et resultat på 498 millioner kroner (EBITDA), uten Adevinta. Det er en nedgang på 11 prosent fra i fjor.

Inkludert tall fra Adevinta hadde de en omsetning på 4645 millioner kroner i år, sammenlignet med 4798 millioner kroner i fjor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer