Kvinnemagasinet Altså ble lansert med brask og bram i 2019. Tanken var at det skulle være et folkefinansiert kvinnemagasin, og det var god respons i starten.
Magasinet, startet av Ida Eliassen-Coker, med god hjelp fra komiker Sigrid Bonde Tusvik, kunne allerede før første utgave var utgitt notere seg for 4000 abonnenter, ifølge Kampanje.
- Målet er å sette dagsorden hvert nummer, med å ta opp saker som ingen andre har, sa Eliassen-Coker til DN, mens hennes kompanjong Bonde Tusvik fulgte opp:
- Det er et bidrag til at kvinner ikke bare vil lese om pjatt. Hvilken hudkrem man må ha, hvordan man skal legge rouge – og den der highlighter-greia jeg aldri har skjønt hva man skal bruke til.
Milliontap
Det langsiktige målet for magasinet var å ha 13 000 abonnenter slik at de kunne gå i pluss. Så langt har de ikke kommet ennå.
I 2020 viste tallene for utgiverselskapet IEC Publishing, der Eliassen-Coker eier 62,5 prosent og Tusvik 21,7 prosent, et underskudd på 1,5 millioner kroner det første utgivelsesåret. Da var også egenkapitalen tapt, kunne Nettavisen fortelle.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger