Lill Paulsen bestilte tur til Tenerife gjennom reiseselskapet TUI. Hun skulle reise i oktober, men i september fikk hun mail om at turen var kansellert. Begrunnelsen var at vinterprogrammet til Tenerife ikke åpnet før i desember.
- TUI sier at de kansellerer på grunn av lite pågang, men det skurrer litt for meg. Jeg ser og hører at det er mange som vil ut å reise, sier Paulsen til Børsen.
Paulsen forteller at hun prøvde å komme gjennom til reiseselskapets kundeservice flere ganger, uten å lykkes.
Paulsen valgte å bestille ny tur gjennom Ticket. Den opprinnelige turen til Tenerife var rimelig og vennegjengen hadde fått oppgraderte rom til en god pris. Den nye turen var imidlertid 4200 kroner dyrere, samt med dårligere standard på rommene.
- Jeg forsto også at Ticket og TUI samarbeider. Jeg stusset på samarbeidet, men ble forsikret om at dette flyet skulle gå. Ticket opplyste at vi kunne få 500 kroner i rabatt per person. Dette var et tilbud jeg ikke godtok og ba de komme med et bedre tilbud. Det endelige tilbudet vi fikk kostet 3000 kroner mer enn den opprinnelige turen, sier hun.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger