- I september fikk jeg plutselig en større sum på konto. Det viste seg at Nav ved en feil hadde utbetalt penger jeg ikke skulle ha. Min første tanke: å nei, dette er trøbbel, skriver finanspolitisk talsperson i SV, Kari Elisabeth Kaski, på Twitter.
Gjennom en lang rekke innlegg forteller Kaski, som for tida er i mammaperm, om en særdeles trøblete opplevelse med Nav-systemet.
- Det er jo et tankekors. At første tanke er trøbbel. For å få penger urettmessig fra Nav er åpenbart ikke en fillesak. Men NAV skal jo gi hjelp, ikke være noe man frykter, fortsetter SV-toppen.
- Vil ikke ha penger
Kaski forklarer at hun umiddelbart tok kontakt med Nav for å informere om feilutbetalingen - og med spørsmål om hvordan hun kunne returnere beløpet.
- Jeg vil ha det gjort så fort som mulig, for man vil helst ikke ha penger man ikke skal ha på konto. Men jeg hører ikke noe fra Nav, framholder hun.
Først tre dager etter utbetalingen, skal Kaski ha fått et formelt brev fra Nav der hun varsles om tilbakebetaling.
- I brevet skrives det at feilen ligger hos Nav. Likevel - de skal vurdere flere faktorer som at jeg burde skjønt at jeg ikke skulle ha pengene … Men ingen beskjed om hvordan pengene kan betales tilbake.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger