SAS står stadig midt i krevende forhandlinger knyttet til gjeldsforhandlingene som går for en spesiell konkursdomstol i USA.
Nå risikerer selskapet også å bli trukket for retten på hjemmebane av svært misfornøyde kunder.
Pilotstreiken i fjor sommer knuste tusenvis av feriedrømmer de to ukene den varte. Nå avdekker DR at mange fortsatt venter på kompensasjon. I Danmark forberedes nå søksmål fra 630 forsmådde kunder.
380 000 berørt
- Vi beklager sterkt at mange har måttet vente på å få sin rettmessige erstatning fra SAS. At det har tatt tid handler utelukkende om de store volumene etter pilotstreiken og at sakene i stor grad måtte behandles manuelt og individuelt, sier pressesjef Tonje Sund i SAS til Børsen.
Hun gjør det helt klart:
- Alle som har rett på erstatning fra SAS skal få det.
- Vi er helt enige i at sju måneder er for lenge å vente på svar. I alt ble over 380 000 kunder berørt av streiken, og de aller fleste har fått sine penger tilbake, utdyper presseansvarlig Alexandra Lindgren Kaoukji fra SAS Danmark.
Kan ta mer tid
Det er selskapene Flypenge og Flyhjælp, som begge har spesialisert seg på å hjelpe flypassasjerer med krav om kompensasjon, som opplyser at totalt 630 saker er på vei inn i rettssystemet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger