Pikant plakat-blemme: - Ikke helt heldig

- Det er litt søtt at Power tror «Netflix and chill» er en familieaktivitet.

BLEMME: Power endrer nå plakatene sine. Foto: Power
BLEMME: Power endrer nå plakatene sine. Foto: Power Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Power er blant landets desidert største leverandører av elektronikk.

Blant tingene de selger er TV-er.

Dette gjør de blant annet ved hjelp av reklame, både på nett, i det offentlige rom og inne i sine egne butikker. Det er en reklameplakat av sistnevnte type, som nå får oppmerksomhet i sosiale medier.

I TV-avdelinga på Power på Storo i Oslo, henger det en plakat hvor det står «Netflix og avslapning» med store bokstaver. Det må forstås som en oversettelse av det engelske begrepet «Netflix and chill», som er slanguttrykk for å møtes for å se på TV og ha sex.

I teksten under tittelen på plakaten, antydes det at nettopp «Netflix og avslapning» er en aktivitet som egner seg for hele familien.

- Samle familien

- «Netflix og avslapning?»? Samle familien foran TV-en og se en film på HBO, morsomme videoklipp på YouTube eller helseunderholdning fra NRK-appen, står det skrevet på plakaten.

Lenger ned står det rett nok en setning som står bedre til frasen øverst.

- Eller vil du invitere en veldig god venn til «Netflix og avslapning»?

Pikant plakat-blemme: - Ikke helt heldig

- Artig

Dag Wollebæk, som har delt bilder av plakaten på Twitter, omtaler det som «litt søtt» at Power tror «Netflix and chill» er en familieaktivitet.

Overfor Dagbladets Børsen spekulerer han i om Power har gjort det med vilje.

- Jeg tror de har kalkulert og regnet med at sånne som meg ser det og syns det er artig, sier Wollebæk.

- Det er helt etter boka, nå er vi bare «nyttige idioter», sier han til Dagbladet og ler.

Var ikke med vilje

Kommunikasjonssjef i Power, Siri Røhr-Staff, måtte dobbeltsjekke med markedssjefen før hun kunne svare på Dagbladets spørsmål.

Han «holdt på å le seg i hjel» da han ble gjort oppmerksom på tekstsammensetninga på plakatene, ifølge Røhr-Staff.

Hun avviser at de har gjort dette med vilje for å være morsomme.

- Vi har brukt dette som en «heading» tidligere, men vi ser også at det kanskje ikke er helt heldig når det står sammen med teksten under, sier en lattermild kommunikasjonssjef.

Hun forteller at det nå skal gjøres endringer.

- Vi fjerner nok akkurat ordet «familie» fra de plakatene, sier hun.

Røhr-Staff sier at det er hyggelig å få anledningen til å oppfordre folk til å ha både hyggelige familiestunder og «andre stunder» foran TV-en.

- Vi oppfordrer alle til å «chille» som de vil, avslutter hun, og ønsker alle en riktig god jul.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer