Toppsjef i den skotske ølprodusenten Brewdog, James Watt, sier han punger ut rundt 470 000 pund til vinnere av en kampanje selskapet kjørte i fjor.
Det skriver BBC.
Kampanjen ølgiganten kjørte i fjor, gikk nemlig ut på at folk kunne finne en ølboks av «rent gull» i eskene i butikken.
Men da enkelte vinnere gikk for å sjekke verdien av de såkalte gull-ølboksene, skjønte de fort at disse bare var gullbelagte, og ikke av rent gull.
Kampanjen ble klaget inn til Storbritannias konkurransemyndigheter, som slo fast at tre annonser var villedende.
Watt, som er medgrunnlegger og toppsjef i Brewdog, legger seg paddeflat. Han har nå kontaktet alle de 50 vinnerne og tilbudt dem en erstatning, forteller han BBC.
Det kostet ham cirka 470 000 pund, som i norske kroner er cirka 5,6 millioner. Det omtaler han som to og en halv årslønn.
- Dette var tre veldig dyre, feilaktige twittermeldinger som jeg sendte ut i min entusiasme for vår nye kampanje, sier han.
Ifølge Watt var han av den oppfatning at boksene var av rent gull, men at dette viste seg å være feil.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger