Refser Coop: - Forkastelig

Coop Norge avlyste en mediebyråkonkurranse som hadde pågått i et halvt år, like før den var ferdig. Nå blir de møtt med knallhard kritikk. - Vi gjennomførte en god prosess, svarer dagligvaregiganten.

REFSES: Coop Norges håndtering av en mediebyråkonkurranse blir ikke møtt med velvilje av byråene selv. Foto: Lise Åserud / NTB
REFSES: Coop Norges håndtering av en mediebyråkonkurranse blir ikke møtt med velvilje av byråene selv. Foto: Lise Åserud / NTB Vis mer
Publisert

Dagligvaregiganten Coop har den siste tida blitt møtt med knallhard kritikk av en rekke mediebyrå- og reklametopper.

Siden det ble kjent at selskapet avlyste en mediebyråkonkurranse som hadde pågått i et halvt år, like før fristen var ute, og Coop offentliggjorde at de ville inngå en avtale med byrået WAL, har debatten rast.

Et mediebyrå hjelper selskaper med å planlegge, kjøpe og administrere markedsføring.

  • Se hva Coop Norge svarer lenger ned i saken!

- Etisk forkastelig

Like før helga ble blant annet en kommentar signert Camilla Kim Kielland, styreleder i Kreativt Forum og daglig leder i reklamebyrået Morgenstern, publisert på bransjenettstedet Kampanje.

Kreativt Forum er interesseorganisasjonen til norske reklame- og designbyråer.

I kommentaren legger hun ikke skjul på hvordan hun mener at Coop har opptrådt i forbindelse med konkurransen.

- Jeg skal ikke legge ord i munnen på de mediebyråene som var med i konkurransen, de som la ned millioner av kroner i timen i pitsjen - over flere måneder. Men hadde det vært meg, hadde jeg ikke bare vært «overrasket og skuffet» - som de selv sa. Jeg hadde vært ganske forbanna, skriver hun blant annet.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.