Skamroser havarert bane

I siste utgave av gratismagasinet «Oslo S» lovpriser Bane NOR den havarerte Follobanen. Nå gir Bane NORs pressesjef Dagbladet forklaringen.

BEKLAGET TRØBBELET: Milliardprosjektet Follobanen er fortsatt ikke i drift. På en pressekonferanse tidlig i januar kom Bane Nors konsernsjef Gorm Frimannslund med en unnskyldning. Video: NTB. Vis mer
Publisert

«Fra første dag ga Follobanen god effekt for de reisende», heter det i vinter 2023-utgaven av gratismagasinet «Oslo S», som før helga fortsatt sto i stativene på Oslo S.

I den firesiders artikkelen sparer ikke forfatteren på konfekten. Det gjør heller ikke Bane NORs konsernsjef, Gorm Frimannslund.

- Sammen med trafikk på lokallinjen har det blitt mer enn dobbelt så godt tilbud for reisende, sier Frimannslund til magasinet.

Problemene som gjorde at Follobanen ble stengt kort etter åpningen 11. desember - og fortsatt er stengt på ubestemt tid - er ikke nevnt.

Nå gir Bane NORs pressesjef Dagbladet forklaringen.

- Ikke helt relevant

«Artikkelen ble skrevet i forkant av at Follobanen åpnet 11. desember, og før vi dessverre måtte stenge banen midlertidig», skriver pressesjef Anne Kirkhusmo i en e-post.

Hun forsikrer at det nå jobbes på spreng med å få trafikken i gang igjen.

- Sett i etterkant blir vel ikke artikkelen helt relevant, innrømmer Torstein Heldal, ansvarlig redaktør for magasinet «Oslo S».

Han forteller at magasinet har vært ute blant publikum siden i romjula.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.