NEW YORK (Dagbladet): Borgerrettighetsgrupper og aktivister var alt annet enn fornøyd etter møtet med Zuckerberg og andre ledere i Facebook tirsdag. Selskapet er under massivt press for å fjerne hatefullt innhold fra rasistiske grupperinger med #StopHateForProfit-kampanjen.
Over 900 selskaper, deriblant gigantannonsører som Coca-Cola, Adidas og Volkswagon, deltar. De boikotter Facebook for å få dem til å fjerne dette innholdet. Tirsdagens møte skulle forsøke å løse situasjonen. Det gjorde den ikke.
- En skuffelse
- Møtet vi nettopp forlot, var en skuffelse. Facebook møtte opp og forventet å få en A for oppmøte, sier Rashad Robinson, leder for organisasjonen Color of Change.
Aktivistgruppa Free Press sier at Facebook fortsatt ikke tar boikotten seriøst.
- I stedet for å forplikte seg til en tidslinje for å fjerne hat og feilinformasjon på Facebook, ga selskapets ledere den samme gamle talen og forsøkte å berolige oss uten å innfri noen av våre krav. Facebooks tilnærming til dagens møte var ikke noe mer enn en PR-øvelse, sier sjef for Free Press, Jessica Gonzales, ifølge CNN.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger