- Det kommer ikke på tale å bruke dette firmaet igjen, sier Bjarne Bjørkevoll til Børsen.
Pakkeleverandøren Helthjem har de siste åra fått et solid fotfeste på det norske logistikkmarkedet. Selv framhever firmaet at de leverer «oftere, raskere og enklere enn noen andre distributører i Norge».
Midt i den travle førjulsstria blir pakkegiganten imidlertid møtt med en lang rekke misfornøyde kunder som opplever at firmaet ikke holder det de lover.
- Misvisende og falsk
De siste dagene har klagene strømmet inn på Facebook, der enkelte mener at et mer passende navn for Helthjem vil være «Heltlatterlig» eller «Heltbortreist».
- Klagerne mener at pakken ikke leveres helt hjem og at firmaet dermed driver med misvisende eller falsk markedsføring.
- Mange klager også på treg leveringstid/levering som går langt over estimert tidspunkt.
- Kundeservice gir manglende eller ingen svar.
Helthjem trekker selv fram i sin markedsføring at de hver natt henter og leverer mer enn 1,3 millioner produkter - i hele Norge. Mange stusser imidlertid på hvorfor pakken ikke leveres hjem - slik firmanavnet tilsier.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger