Å reklamere for alkoholprodukter er ikke tillatt i Norge, og ifølge Helsedirektoratet gjelder forbudet også for sosiale medier.
I slutten av mai skrev Børsen at både artist Morten Abel og Satyricon-vokalist Sigurd Wongraven likevel har delt bilder av sin egen vin på Instagram.
Mens Morten Abel, via sin manager Arne Svare, da uttalte at artisten vil slutte å legge ut slike poster, besvarte Wongraven aldri på Børsens henvendelser den gangen.
Men da Børsen møtte Satyricon-vokalisten på føråpningen av det nye Nasjonalmuseet ved Rådhusplassen i Oslo onsdag kveld, tok han seg likevel tid til en prat.
- Driver ikke med alkoholreklame
- Jeg tenker at det var en dårlig og søkt sak fra Dagbladet, sier han.
- Hvorfor det?
- Det går fram av hele saken. Vi er et internasjonalt varemerke som selger vin i hele Europa, også tidligere til østkysten av USA. Det er det vi forholder oss til, og vi driver ikke med alkoholreklame.
- Men det er Helsedirektoratet som sier at dette ikke er lov?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger