Slettet kommentar

Ba medarbeidere finne seg et annet flyselskap å jobbe for, hvis de ikke er fornøyde med Norwegians innsats.

KONSERNSJEF: Jacob Schram i Norwegian. Foto: Hans A. Vedlog / Dagbladet
KONSERNSJEF: Jacob Schram i Norwegian. Foto: Hans A. Vedlog / Dagbladet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Fredag publiserte Norwegian-konsernsjef Jacob Schram et brev til selskapets medarbeidere, der han beskrev det som «hjerteskjærende» at mange kolleger har mistet jobbene eller blitt permittert.

Schram har også publisert brevet på det sosiale nettverket Linkedin.

Der har toppsjefen høstet flere kritiske kommentarer, blant annet fra en medarbeider som ifølge Linkedin var flyvert hos Norwegian en seksmånedersperiode i fjor.

Medarbeideren er i dag ansatt hos konkurrenten Wizz Air.

- Respektløs

- Etter å ha jobbet for Norwegian på deres London Gatwick-base, kan jeg si at oppførselen som selskapet utviser er virkelig respektløs overfor alle medarbeidere i Storbritannia, som fortsatt ikke vet hva som vil skje med dem, skriver den eks-ansatte i en kommentar til Schrams brev.

I et skjermdump som Dagbladet har fått tilgang til, gir Norwegian-sjefen følgende svar:

- Min hovedprioritet er å kjempe for selskapets overlevelse, slik at du og alle andre Red Nose Warriors kan komme tilbake i lufta igjen. Hvis du ikke er fornøyd med det vi gjør, foreslår jeg at du finner deg et annet flyselskap å jobbe for!

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer