Tekniske problemer etter kollaps

For andre gang på to uker opplevde DNB tekniske problemer med sine fondstjenester mandag. Like før klokka 10.30 var problemene løst.

Publisert
Sist oppdatert

Mandag kollapset Oslo Børs fra start med en nedgang på over 12 prosent. Dette førte til ekstremt stor pågang på DNBs fondstjenester, som på et tidspunkt gikk ned.

- Vi hadde problemer på grunn av stor pågang på nettsidene, men nå fungerer det som normalt igjen, sa kommunikasjonsrådgiver Cecilie Skjennald til Børsen klokka 10.30.

- Problemene begrenset seg til fondshandel, og det var ikke våre kunder som hadde problemer. Problemene oppsto fordi det var så mange som ville kjøpe og selge etter åpningen, sier Skjennald.

Kollaps

DNB ble rammet av de samme problemene i forrige uke, ifølge E24, som omtalte saken først. For nesten to uker siden ble Oslo Børs' nettsider rammet som følge av stor pågang.

- Det var litt trøbbel like etter åpning på grunn av veldig stor trafikk og veldig høy handel, sa informasjonsdirektør Geir Harald Aase til Børsen.

Etter å ha kollapset ved åpning, var Oslo Børs ned med omkring 9,2 prosent omkring klokka 10.30.

- Det er ikke unaturlig i en situasjon hvor børsene verden rundt viser sterkt røde tall, sier sjeføkonom i DNB, Kjersti Haugland, om det kraftige fallet på Oslo Børs.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

borsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer