En toppdirektør ble nylig dømt for å ha slått en servitør i magen, og må nå betale bøter og penger til den svenske Brottsofferfonden.
Det skriver den svenske avisa Expressen.
Amper stemning
Episoden skjedde i juni i fjor på Thelins Grand Café i Stockholm, da direktøren skulle spise lunsj med en venninne.
Da hun ikke fikk skagen-toasten hun mente hun hadde bestilt, huket hun tak i servitøren.
Servitøren skal så ha forklart at det bare sto én skagentoast på mat-bongen, og ba om å få se kvitteringen på at de hadde bestilt to.
Hvis kjøkkenet hadde glemt en av rettene, skulle de prioritere å få den ferdig fort, skal servitøren ha forklart.
Da direktøren sa at hun ikke ville betale for retten to ganger, og ba servitøren om å komme med maten hun hadde bestilt, skal situasjonen ha blitt amper.
I rettssalen forklarte en kollega av servitøren at hun opplevde direktøren som veldig lite hyggelig, og at hun så at direktøren slo mot kollegaens mage med utsida av hånda.
Ment som et dytt
Direktørens venninne forklarte derimot at det var servitøren som ikke var hyggelig, og at venninnen hennes opptrådte bestemt og saklig. Hun mente at direktøren ikke hadde slått servitøren.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger