En toppdirektør ble nylig dømt for å ha slått en servitør i magen, og må nå betale bøter og penger til den svenske Brottsofferfonden.
Det skriver den svenske avisa Expressen.
Amper stemning
Episoden skjedde i juni i fjor på Thelins Grand Café i Stockholm, da direktøren skulle spise lunsj med en venninne.
Da hun ikke fikk skagen-toasten hun mente hun hadde bestilt, huket hun tak i servitøren.

- Vi har en plan
Servitøren skal så ha forklart at det bare sto én skagentoast på mat-bongen, og ba om å få se kvitteringen på at de hadde bestilt to.
Hvis kjøkkenet hadde glemt en av rettene, skulle de prioritere å få den ferdig fort, skal servitøren ha forklart.
Da direktøren sa at hun ikke ville betale for retten to ganger, og ba servitøren om å komme med maten hun hadde bestilt, skal situasjonen ha blitt amper.
I rettssalen forklarte en kollega av servitøren at hun opplevde direktøren som veldig lite hyggelig, og at hun så at direktøren slo mot kollegaens mage med utsida av hånda.

Kan tvinges til vin på tappekran
Ment som et dytt
Direktørens venninne forklarte derimot at det var servitøren som ikke var hyggelig, og at venninnen hennes opptrådte bestemt og saklig. Hun mente at direktøren ikke hadde slått servitøren.
Direktøren på sin side vedgår at hun var borti servitørens mage, men at det var med som et dytt, og ikke et slag.
Den svenske tingretten mente likevel at direktøren burde ha forstått at slaget kom til å gjøre vondt, og dømte direktøren for mishandling.