Det stormer rundt den ikoniske fornøyelsesparken Disney World i Orlando i Florida. Etter å ha vært stengt i nær fire måneder, ble portene igjen åpnet for besøkende lørdag.
Selv om det markerte en viktig milepæl for Disney-konsernet, kunne timingen unektelig vært bedre: Søndag ble det registrert rekordhøye 15 300 nye smittetilfeller i Florida.
Til tross for at delstaten er en av de hardest rammede av coronaviruset i USA, har store deler av samfunnet blitt gjenåpnet.
Disney World er blant aktørene som har markert åpninga med en promovideo på sosiale medier, der ansatte - iført munnbind - ønsker publikum «velkommen hjem».
Det som skulle være en innbydende reklamesnutt, er i stedet blitt stemplet som «traileren til en skrekkfilm».
- Nådeløst
Ifølge Forbes ble videoen opprinnelig publisert på Twitter, men skal i seinere tid ha blitt fjernet etter en storm av knusende kritikk. Disney har derimot beholdt snutten på Instagram, der flere varsler at de ikke ville tatt i invitasjonen med en ildtang:
«Dette er skremmende og nådeløst, Disney! Walt ville snudd seg i grava. Dere gjenåpner samtidig som smittetallene når nye rekorder».
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger