På denne tida i fjor skrev Børsen om den svært populære Fun Light-saften med smak av julebrus. Produktet hadde blitt revet ut av hyllene, og produsenten - som ikke klarte å forutse den voldsomme etterspørselen - måtte be frustrerte kunder om å smøre seg med ett års tålmodighet.
Mangedoblet produksjonen
Orklas lovnad var å komme sterkere tilbake jula 2021:
- Disse ble produsert i sommer etter et bestemt ordrevolum fra kundene våre. Ingen klarte å forutse den fantastiske responsen vi har fått fra forbrukerne. Vi ser jo helt klart at det er et marked for dette, og lover å produsere mer neste år, sa kommunikasjonsdirektør i Orkla, Elisabeth Aandstad Ekheim, til Børsen.
Løftet ble innfridd i form av en mangedobling i produksjonen for jula 2021. Dette til tross: Nå fastslår konsernet, som eier Fun Light, at de kan gå tom for julebrussaft allerede i november.
- Vi produserte 620 000 flasker i år, noe som er sju ganger mer i fjor, men basert på salget vi ser nå, går vi tom kanskje allerede i løpet av november, sier Jaan Ivar Semlitsch, konsernsjef i Orkla, til Nettavisen, som først omtalte saken.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger