Drumbrew-gründer Erlend Årsbog har noen hektiske timer foran seg. Innen Imperial Gulrot Gose 2. edition kan lanseres i Vinmonopolets hyller 11. januar, må etiketten på samtlige 10 500 flasker sensureres.
- Det er litt krise nå, sier Årsbog til Børsen.
Det var Agderposten som først omtalte etikett-trøbbelet.
- Alt annet arbeid legges til side. Løsningen blir å kjøpe noen gode tusjer, sette på noe skikkelig musikk og gå i gang. Jobber vi fra morgen til kveld, rekker vi forhåpentlig lanseringen, sier Årsbog til avisa.
Ulovlig hare
Bryggerisjefen i Arendal er mildt sagt oppgitt over vedtaket der Helsedirektoratet slår fast at etiketten på det lanseringsklare brygget er ulovlig.
Begrunnelsen er at bruken av Harahorn-logoen er ulovlig alkoholreklame.
- Vi har et godt samarbeid med Det norske brenneri, som lager den prisvinnende ginen Harahorn. Vi bruker krydder som også brukes i denne Harahorn. Jeg tenkte det var forbrukeropplysning da vi satte en liten logo med den vesle haren på våre etiketter, sier Årsbog til Børsen.
Han aksepterer vedtaket, men uten å forstå det.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger