Nadja Swarovski er oldebarn av Daniel Swarovski, mannen som grunnla luksusmerket for 125 år siden.
Under en bærekraftskonferanse i regi av CNBC denne uka leverte hun en oppsiktsvekkende løypemelding.
- Luksusmarkedet under coronapandemien har på et vis vært utrolig spenstig, uttalte Swarovski. Før hun utdypet:
- Foretak har benyttet muligheten til å kommunisere direkte med kundene på digitale plattformer.
Nedstengt, ikke utslått
Under pandemien ble som kjent mye av detaljhandelen i butikk stengt ned. Land etter land innførte strenge regler der bare butikker som solgte nødvendige og livsviktige varer fikk lov til å holde åpent. Luksusmarkedet er åpenbart ikke av den livsviktige sorten.
Det har likevel ikke vært noe hinder, ifølge Swarovski.
- Det har vært fantastisk å se hvordan moteindustrien har klart å løse denne utfordringen, framholdt juveldronningen, og viste til flere digitale kampanjer med moteshow og annen form for direkte kommunikasjon under pandemien.
Dette har dessuten et potensial til å sette varige - og mer bærekraftige spor - i hele motebransjen, framholder hun.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger