Til tross for at to av hovedkarakterene i suksess-serien Succession klager på at rommene de bor på er små, har Juvet landskapshotell opplevd stor pågang siden episoden som er filmet på hotellet ble sluppet på HBO.
Hotellets nettsider gikk fra å ha rundt 500 daglige klikk til å ha 18500 klikk per dag. Det fikk nesten nettsidene deres til å krasje, og de måtte skyndte seg å utvide sidas kapasitet.
Nå er hotellet også fullbooka fram til september.
- Veldig kjekt
- Det eksploderte etter at episoden kom ut. Vi merket en veldig stor økning både på hjemmesida og bookingsida vår, på telefon og på sosiale medier, sier daglig leder på hotellet Kristina Slinning, og fortsetter:
- Det er veldig kjekt for oss og for resten av reiselivet her. Det ble veldig god Norges- og Sunnmørsreklame.
Det populære hotellet var allerede nesten fullbooka i sommer da episoden kom ut. Slinning tror likevel at de kommer til å merke ekstra stor pågang i lang tid framover.
- Vi har 60-70 prosent utenlandske gjester, ofte briter og amerikanere. Nå opplever vi flere forespørsler fra bedrifter fra både inn- og utland om en «eksklusiv buy out», altså at de leier hele hotellet, slik som i Succession, sier Slinning.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Børsen er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger